Pas 19 jaar en nu al je eigen je bedrijf runnen. Wat voor velen onmogelijk lijkt, is voor Hilversummer Tim van der Wiel werkelijkheid. Samen met een vriend van hem startte hij een aantal jaar geleden GoSpooky, het eerste marketing-adviesbureau dat gespecialiseerd is in de populaire social media-app Snapchat. Benieuwd naar het leven van een jonge ondernemer? Lees het hieronder.

Wat houdt GoSpooky precies in?

“GoSpooky is een reclamebureau onderverdeeld in drie bedrijven: een creatief bureau, een softwarestudio en een creator netwerk. Wij helpen bedrijven en merken met het maken van reclame. Alles draait om aandacht, maar hoe krijg je die? Bijna elk jaar bewegen mensen zich op een ander platform. ‘Waar ligt de aandacht van ons publiek?’ is een vraag die zich vaak voordoet bij veel bedrijven. Wij helpen die bedrijven met het vinden van een antwoord op deze vraag en maken uiteindelijk ook campagnes via het juiste platform.”

Wat is volgens jou het succes achter GoSpooky?

“Wij werken met een jong team (tussen de 18 en 30 jaar) dat een goede combinatie kent van technologie en creativiteit. Ook gebruiken wij software-skills die andere bedrijven nog niet gebruiken. Dat maakt GoSpooky uniek.”

Wat vind je ervan dat veel van jouw leeftijdsgenoten studeren en dat jij al een fulltime-job hebt?

“Ik ben niet gaan studeren en daar heb ik ook absoluut geen spijt van. Ik denk namelijk dat ik op dit moment meer leer dan op welke studie dan ook. Iedereen leert iedere dag wel iets nieuws en iedereen doet dat op zijn of haar eigen manier… en dit is de mijne.”

Hoelang zijn je werkdagen?

Ik ben ieder moment van de dag bezig met mijn werk. We hebben nu een nieuw kantoor in Amsterdam waar ik elke dag ben, en wanneer ik dan thuiskom, ga ik gewoon door. Net als studenten heb ik ook gewoon deadlines.

Onlangs was veel in het nieuws dat burn-outs bij jongeren steeds vaker voorkomen. Denk je dat jij ook een risico loopt met zo’n drukke baan?

“Ik leef vaak wel onder stress en spanning, maar dat is ook wel goed want dan presteer ik beter. Maar een burn-out, daar ben ik niet zo bang voor. We werken met een sterk team wat heel veel zorgen wegneemt.”

Waar zie je GoSpooky over vijf jaar?

“Het lijkt me heel vet om uit te breiden naar Amerika. We zijn nu al aan het uitbreiden naar het buitenland, maar nog wel binnen Europa. Hema, een van de bedrijven waar we campagne voor maken, is nu ook een internationaal bedrijf. Met zo’n bedrijf gaan we dan natuurlijk mee. Hopelijk krijgen we zulke kansen ook in Amerika. Voor nu kijken we nog even hoe alles loopt.”

Jullie zijn een erg jong bedrijf. Denk je dat GoSpooky over een aantal jaren wordt overgenomen door ‘nieuwe jongeren’?

“Wij gaan mee met de doelgroep, maar nieuwe inzichten zijn altijd belangrijk. Ik ben 19 en houd automatisch heel goed bij op welke platforms nieuwe hypes ontstaan. Willen we de concurrentie een stapje voor blijven, dan hebben we over een aantal jaar nieuwe jonge gespecialiseerde mensen nodig.”