Online boodschappen doen is de laatste paar jaren steeds populairder geworden onder consumenten in Nederland. Ook de supermarkten in Hilversum merken dit. Het online boodschappen doen heeft ertoe geleid dat meer mensen naar minder verschillende soorten supermarkten gaan, zo blijkt uit het Consumentenonderzoek 2017 van de Deloitte Branchegroep Retail dat 12 september jongstleden uitgebracht.

Uit dit onderzoek kwam naar voren dat het percentage van consumenten dat bij drie of meer verschillende supermarkten boodschappen doet, is gedaald. De grootste reden voor deze daling is dat steeds meer mensen gebruik maken van het online boodschappen doen. Consumenten hebben dan meer de neiging om bij dezelfde supermarkt boodschappen te doen, zowel online als bij de fysieke winkel. Albert Heijn, waar het mogelijk is je boodschappen online te bestellen, profiteert hier vooral van. Uit het onderzoek bleek dan ook dat de meeste consumenten Albert Heijn als hun primaire supermarkt hebben.

Ook supermarkten in Hilversum merken deze verandering. ‘’De online verkoop is de laatste tijd steeds populairder’’, zo meldt een woordvoerder van de Albert Heijn Seinstraat. ‘’Dit is ook te merken aan het groeiende aantal consumenten die ons filiaal bezoeken’’.