Maandag 21 oktober heropende Albert Heijn om half vier ‘s middags haar deuren voor het publiek. In één ochtend zijn er vier zelfscan-palen toegevoegd aan het kassaplein, om de doorstroom te bevorderen. Het doel: “Zo min mogelijk rijen,” aldus supermarktmanager Timothy van Duijn.

Wekelijks voorziet de vestiging aan de Gijsbrecht van Amstelstraat ruim zestienduizend mensen van hun boodschappen. Aan de winkel zijn tijdens een eerdere verbouwing, een half jaar geleden, de eerste zelfscankassa’s toegevoegd. Deze kassa’s maakten binnen een mum van tijd een forse stijging aan klandizie mogelijk. Een toename van maar liefst 35% meer klanten gemiddeld. “Daarop moeten we natuurlijk inspelen. Het was weer tijd om door te groeien, vandaar het besluit om deze vier nieuwe zelfscan-palen toe te voegen,” vervolgt van Duijn.

Van betalen met gezichtsherkenning, zoals de proef die in de testwinkel op het hoofdkantoor loopt, is de komende jaren nog geen sprake. “Wellicht ooit, maar voor nu voorziet deze uitbreiding voldoende,” schat van Duijn in.