Het Rabo Wooncafé vond donderdag 21 september plaats in Gooiland in Hilversum. Dit evenement was wederom een succes onder de starters op de woningmarkt. Zij konden hier hun vragen stellen omtrent hun kansen en mogelijkheden op de woningmarkt. Er kwamen verschillende onderwerpen aan bod en ook waren er specialisten aanwezig. Zo konden de bezoekers van alle kanten informatie verkrijgen.

Barbara Meihuizen, medewerkster Marketing en Communicatie van de Rabobank, vertelt dat zij erg tevreden zijn over de editie in Hilversum: “Het Rabo Wooncafé is goed bevallen, klanten waren enthousiast en er is kennis gedeeld.” De opkomst was dit jaar rond de 40 bezoekers. Dit komt overeen met de hoeveelheid van vorig jaar. Klanten kwamen dit jaar vooral met de vraag ‘hoeveel zij maximaal kunnen lenen.’ Er was een breed programma met onder andere een infomarkt, waar je onder het genot van een hapje en een drankje vragen kon stellen aan de aanwezige professionals.

Of mensen ook daadwerkelijk acties hebben ondernomen na alle adviezen, is volgens Barbara Meihuizen nog niet goed te zeggen: “Dat is nog een beetje kort dag. Mensen komen in eerste instantie alleen informatie halen voor hun toekomst. Ze zitten nog in de oriëntatiefase.” Het Rabo Wooncafé wordt twee keer per jaar georganiseerd.