De derde editie van het Gooisch Bierfestival vond zondag 15 september plaats op het Marktplein in Hilversum. Verschillende culturele instellingen uit Hilversum presenteerden de evenementen die tijdens het Cultureel Seizoen 2019-2020 zullen plaatsvinden.

De organisatie achter het bierfestival vroeg om meer subsidie zodat er meer culturele activiteiten georganiseerd konden worden. Het festival werd zo door de gemeente gebonden aan de opening van het Hilversumse culturele seizoen. 

Met de toevoeging van de culturele instellingen is het festival volgens Guido de Wit, festivalorganisator en mede-eigenaar van de Gooische Bierbrouwerij, twee keer zo groot geworden. De uitbreiding van het festival resulteerde ook in een groter publiek. Vorig jaar trok het festival zo’n 6.000 man aan, maar dit jaar waren er naar schatting  ruim 7.000 bezoekers. Volgens De Wit zijn beide partijen dan ook erg tevreden over de verloop van de samenwerking en deze editie van het festival. 

De Wit geeft verder aan dat de samenwerking heeft geleid tot een diverser publiek op het festival. De organisatie achter het festival wil jong en oud aanspreken door middel van onder andere nostalgische kinderspellen te organiseren, zoals jeu de boules en flipperkasten. Over de plannen voor het festival volgend jaar wil de organisatie nog niet veel kwijt. “Misschien een sjoelbak erbij,” zegt De Wit lachend.